Nokia 5310 Black 2 GB zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 5310 Black 2 GB zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jootjelien 05-01-2012
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Heel fijn toestel, heb hem nu 3,5 jaar, het langst dat een telefoon het bij mij heeft uitgehouden. Echt een aanrader! Helaas begint hij wat tekenen van slijtage te vertonen (door mijn intensieve gebruik) dus moet ik er aan geloven om een andere aan te schaffen... :-( Zeer spijtig...

Claudia1988 06-04-2010
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Zeer handige telefoon. Veel functies, maar overzichtelijk. Heb deze telefoon al 2 jaar en geen klachten gehad.

jespertje 21-01-2010

in 1 woord:
TOP!!!!!
het is een heerlijke mobiel en heerlijk klein.
ook kan ik hem aansluiten op de versterker met boxen wat een nog veel beter geluid geeft.

Lisanne 15-04-2009
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Goede perfecte en vooral handige mobiel!
Je kunt er alles mee, en de muziek doet het erg goed.
Dit in vergelijking tot sony erricsson!
Heb er zelf 4 gb in zitten.
De agenda is erg handig en word door mij tegenwoordig meer gebruikt dan de agenda voor school.
Camera gebruik ik niet, maar is ook van goede kwaliteit.

eijsenga 13-03-2009
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Telefoon ruim een jaar in bezit gehad. Zeer tevreden ermee. Helaas meegewassen op 30 graden. Alles doet het echter nog, alleen geen ontvangst meer.

Vorm: voor mij ideaal. Zeer klein en plat. Ligt lekker in de hand en ondanks het kleine toetsenbord gaat smsen met grote duimen gewoon razendsnel. Beeldscherm ook groot genoeg voor zo een klein toestel.

Muziekspeler: heb ik af en toe gebruikt. Ging prima, maar ben geen deskundige op dit gebied.

Functies: ik gebruikte de telefoon hoofdzakelijk voor bellen, smsen/mmsen, kalenderfuncties en als wekker. Prima telefoon daarvoor. Alleen jammer dat als je bij een contact de geboortedatum erbij zet, dit niet automatisch in de kalender terug komt (dit in tegenstelling tot de Nokia 5000).

Camera: de camera op het toestel voldoet prima voor mmsen en redelijk/matig als je de afbeeldingen op je pc bekijkt. Als je een goede camera op je telefoon wilt, moet je deze telefoon niet kopen en zeker niet zeuren nadat je hem gekocht hebt, want je weet dat het een 2MP camera is.

Geluidskwaliteit: nu ik even een Nokia 5000 heb als vervanging, merk ik eigenlijk pas hoe goed de geluidkwaliteit van de Nokia 5310 was. Ook de handsfreefunctie vond ik goed.

Batterij: hangt altijd af van je gebruik. Bij veel smsen en matig bellen ging de batterij zeker 4-5 dagen mee (en dan stond hij 's nachts gewoon aan).

Slotsom: prima toestel, dat na ruim een jaar nog uitstekend werkte, ondanks dat het al talloze malen op de grond gevallen was. De kracht van dit toestel is zijn grootte.

Obin 03-02-2009
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Voor degene dat graag foto's trekken met hun gsm
is dit een van de slechtste keuzes op de markt!
de camera kwaliteit is vreselijk.

De gsm opzich is een prima toestel, ziet er goed uit, macheert goed
prachtig geluid!
enkel de camera (die ik normaal gezien zelf heel vaak gebruik) is de slechtste die ik tot hiertoe heb gehad.

een aanrader, maar zeker niet kopen als je uitbent op een gsm met een goeie camera (ZEER snel bewogen, ondanks 2mp toch slechte kwaliteit, etc..)

Lukasje 16-10-2008

Hallo,

ik had eerst een hard pvc-hoesje, zo'n doorzichtig mikading maar daar ik op mijn werk steeds de gesm in mijn broekzak hebn leefde het niet zo lang....
Nu heb ik zo'n lederen tasje met drukknop, soepel en veel beter.
Alleen, je zou wat ver moeten rijden ervoor, ik kocht het deze zomer in duitsland bij een telekomwinkel.
elders nog nooit zo'n gewoon tasje gezien.....

timdelma 15-10-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Supertoestel !!! Een aanrader voor zijn prijs.
Ik had voordien 2 keer Sony-Ericsson maar vond nu geen toestel dat me aanstond dus ben naar Nokia gegaan.

Pluspunten :
- Supermooi design. Wou per se een dun en licht exemplaar.
- Gebruik is eenvoudig, wat Nokia toch nog altijd typeert tov Samsung, LG en consoorten.
- Knappe en intuïtieve software op pc (vooral voor mediaplayer)
- Radio en mediaplayer zijn subliem. Zuiver geluid.
- Prijs/kwaliteit absolute top.

Enkele minpunten:
- Enorm traag fototoestel (maar ja, hiervoor koop je geen gsm maar een echt fototoestel)
- Trage overdracht van gegevens tussen pc en gsm via Nokia-datakabel (dacht eerst dat het mini-usb was maar niet dus.
- Externe speaker kraakt wel soms op hoog volume
- Een pest om een hoesje/tasje te vinden. Als iemand iets handig heeft gevonden, laat het me aub weten ;-)

5310 superrr 13-09-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Eén minpunt voor dit toestel kunnen ontdekken, maar eerst de + punten.

* Heel goed werkende MP3 speler/radio zeker in combinatie met de Sony MDR-EX32LP siliconen oordopjes. En de standaard beltonen (nooit op ingestelt) zijn te zacht maar met een liedje als beltoon is het mooier en véél luider.
* Groot geheugen met de 4gb HC micro sd erin, moet zeggen dat het foto nemen en mappen openen daardoor wel wat trager werkt bij mij als met een gewone 2gb micro sd maar is goed mee te leven.
* Heel fijn menustructuur zoals gewend bij nokia, zeker de tab weergave voor het menu en rooster weergave voor de mappen is overzichtelijk.
* Camera en video leuk dat het erop zit maar zeker de video is niet de reden om deze telefoon te kopen, zoals sommige erover klagen vind ik dat je dan maar zo'n groter formaat toestel als de N95 moet kopen, en de foto is met daglicht niet eens zo slecht.
* Het platte en handzame formaat maakt voor mij elk hoesje overbodig want het zit comfortabel in elke borst/broekzak en daar kocht ik hem voornamelijk voor. En bij gebruik komen er idd snel vinger afdrukken op maar bij welk toestel dan niet??? er is nog geen anti-vingerafdruk-scherm uitgevonden...helaas??
Kortom niks dan lof.....waarom dan geen 10 bij mogelijkheden?
Waarom geen universel mini USB aansluiting zoals de 6300 heeft???? Dat vind ik een minpunt en kwam daar thuis ná aanschaf pas achter anders had ik het misschien bij mijn oude 6300 gehouden nu moet ik overal die Nokia gegevenskabel meenemen als ik ergens op visite of vakantie mijn toestel op een pc wil aansluiten. Heel jammer hopen dat een volgend model dat niet heeft....misschien de nieuwe 6600?

Davy 06-09-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Dit is een geweldige mobiel.
Mijn vorige mobiel was de Samsung D600 en dat is vergeleken met deze Nokia echt een koelkast.
Alleen het geluid is zacht , meer het geluid klinkt wel geweldig!

Apikal 12-08-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Dit is de beste gsm die ik ooit heb gehad.
Nog geen enkel minpuntje aan het toestel ontdekt.
Een aanrader.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen met dikke vingers moeite hebben met de toetsen, niet in mijn geval dus.

Het enige nadeel: het vinden van het juiste goed sluitende tasje/case.
Alleen online te bestellen en de prijzen zijn zeer variabel, zelfs de verzendkosten wisselen sterk.

Henke 22-06-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Ik wil mijn eigen muziek asl beltoon er op zetten mar dat lukt me niet.
Weet iemand hoe dat moet?
Het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing.

MartinaKelsey 21-06-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Qua menu en zo lijkt de telefoon veel op zijn voorganger de 5300. Alleen de thema's zijn veel saaier en grauwer - zwart-donkerblauw- wat ik echt heel jammer vind. De camera is ook niet geweldig. Vooral de videofunctie is slecht, die haperd, maar de foto's zijn wel redelijk scherp als je ze op de computer zet.
De muziekspeler is goed, alleen hoor je soms een soort van tikjes.
Verder vind ik zelf dat de ringtones vrij zacht zijn, ook op maximale belvolume, maar de muziekspeler kan gelukkig een aardig volume geven.

Het scherm en toetsenbord is heel vingerafdruk gevoelig. Je blijft poetsen. En de knopjes zijn wit verlicht, wat ik ook wel jammer vind want blauw zijn ze veel mooier en duidelijker, maarja smaken verschillen.
Het toestel voelt heel kwetsbaar en snel kapot te maken, maar ik denk dat dit wel mee valt.

De grote pluspunten aan deze telefoon zijn dat elk gewenste paar oordopjes voor muziek er in kunnen wat niet veel toestellen hebben, het platte dunne formaat, dezelfde indeling van de 5300 qua menu en beginscherm, en het vrij grote geheugen die aan te schaffen is. (tot 4 GB microSD)

Ichundich 17-06-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Ik heb deze nu één week en ben er héél blij mee!
Hij valt bij mij niet uit, het geluid van de mp3-speler is even goed als die van men ipod met of zonder headset!
De camera is idd niet echt geschikt voor bewegende beelden en zeker niet binnen in donkere ruimtes ofzo maar buiten dat zijn de foto's goed!En deze gsm staat toch niet bekent om zijn goede camera toch?Wel om zijn goede mp3-speler en die heeft hij wel!=)

zepie76 13-04-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Na div. telefoons bekeken te hebben, heb ik 2 weken geleden een nokia 5310 gekocht. Ik wilde graag een compacte telefoon met een goede muziekfunctie.
Het is een mooi toestel. Dun, stevig en werkt makkelijk. Inmiddels heb ik met de bijgeleverde software div. mp3's op de telefoon gezet. Dat ging erg goed. Je hebt goede mogelijkheden om muziek te sorteren. De geluidskwaliteit van de bijgeleverd headset is erg goed en je kunt er ook goed mee bellen. Je kunt er overigens alle headsets op aansluiten.
Iemand vroeg of je tijdens het beluisteren van mp3 gebeld kon worden. Dat kan en je krijgt dan via de headset de beltoon te horen. Let wel op met het volume, want die kan dan afhankelijk van de instellingen erg hard gaan.
Ik heb meteen de software update gedownload. Ik heb het idee dat het volume van de speakers nu omhoog gegaan is, want die vond ik in eerste instantie zacht vergeleken andere nokia's. Het geluid op de speakers vind ik minder mooi, maar vind ik niet belangrijk. De camera is ok, maar niets speciaals. Het display is erg duidelijk. De batterij gaat bij normaal gebruik 5 dagen mee. De Fm functie werkt ook goed. Over de degelijkheid kan ik nog weinig zeggen. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn mooie Nokia

Marjolein23223 01-04-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

op zich leuk en makkelijk toestel alleen zit
er in de software nog erg veel fouten
en hoop daarop ook dat er snel een update zal komen

wallie2 09-03-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Fantastisch toestel. Mooi dun, goed geluid met bellen en MP3.
Eenvoudig te bedienen, ook handig de aparte volume knop aan de zijkant.
Lekker veel geheugen (standaard 2 GB).

Sjoerd Gompie 01-03-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Mooi slank en degelijk apparaat.

Goede mp3 speler met behoorlijke koptelefoon
handig die 3.5mm aansluiting (bij geleverde dopjes blijven niet in mijn oren zitten).
Mijn Ipod is nu overbodig geworden.

Maar waarvoor ik hem gekocht heb .....het bellen werkt ook goed. Bel volume is gelukkig weer aan de zijkant bij te stellen tijdens een gesprek.

e-mail functie is voor mij nieuw maar wel super handig mobiel je mail kunnen uitlezen. En het instellen stelde echt niks voor super.

Camera is wel aardig maar niet geschikt voor bewegende beelden, dus het gebruiksnut is zeer beperkt.

synchroniseren met outlook moet ik nog proberen.

Bij mijn toestel was 2gb geleverd en dat lijkt mij voorlopig voldoende ik denk echter niet dat dat er standaard inzit.

Fieldy fcu 18-02-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Zeer mooi en vooral klein toestel. Is zeer plat, maar wel heel goed te bedienen. Echt een super telefoon. Nokia is altijd al zeer sterk met telefoons maar dit is echt super.

manon23 16-02-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

ik heb de mob nu een paar dagen, het bevalt prima. Camera 2. megapixels. zit alleen geen flits op. geluid is goed. Makkelijke te bedienen. Ik had er al een 2 gb geheugen kaart in zitten er kan een kaart in tot 4 gb.
Je moet wel een beetje uit zoeken hoe het werkt als je een samsung gewend bent.

Arian 21-01-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen, en hij bevalt me zeer goed! Nadat ik hem had besteld, kwam ik een heleboel negatieve reviews tegen. Hij zou vastlopen, uitvallen etc. Zelf totaal (nog) geen last van gehad. Hij is mooi, goeie batterij, ultra plat, voelt lekker aan, en gewoon ultra slick. OK de camera is niet je van het maar wat verwacht je van zo'n klein toestelletje.
De geluidskwaliteit is super, vergelijkbaar met mijn ipod, en wat een heel groot voordeel is is dat er een 3,5mm mini jack uitgang opzit, zodat je je eigen koptelefoon kunt gebruiken! Dit is voor zover ik weet uniek voor gsm's. Volgens nokia ondersteunt ie micro sd kaartjes tot 4gb, en de interface is heel slick. Prachtig scherm ook trouwens! Al met al ben ik zeer tevreden over dit toestel, nokia goed werk!

Mallard 20-01-2008
Geschreven voor: Nokia 5310 Black 2 GB zwart

Ik vind het een prettig toestel. Helemaal de MP3 speler is erg makkelijk te bedienen en de speaker geeft best eeb goed geluid.

Ik vind hem wel heel erg plat, maar dat gaat nu ook wennen. Ik heb dan ook jaren een koelkast gehad als telefoon.

Wel moet je gelijk extra geheugen kopen, want hij is met muziek erbij zo vol.